Didactisch coachen en hoe je dat praktisch doet?
In deze themabijeenkomst leer je hoe jij didactisch coachen kunt toepassen in de dagelijkse...
Lees meer
Een leerling leert het meest als hij actief met de leerstof aan de slag gaat. En jij bent de regisseur van dat leren. Dat zou je activerende didactiek kunnen noemen. Maar activerende didactiek is meer dan je leerlingen activeren en ‘bezig houden’, activerende didactiek is gericht op effectief leren.
Een kennissessie door Michel van Ast.
Tijdens deze online kennissessie leer je over de kracht van activerende didactiek. We duiken in een aantal gemakkelijk te organiseren werkvormen die weinig voorbereiding vragen, maar een groot effect hebben. Na deze sessie weet jij precies waar jij jouw activiteiten nog meer kunt optimaliseren.
Michel van Ast is als spreker, trainer en adviseur vooral actief op het thema ‘effectief leren en lesgeven’. Hij geeft lezingen en workshops, adviseert en begeleidt onderwijsinstellingen en traint en coacht docenten. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs en is hij samen met Patricia auteur van ‘Kleppen dicht!’ (2023) en ‘Kleppen open!’ (2019), twee publicaties over effectief en actief leren met ICT en coauteur van ‘Effectief leren, de docent als regisseur’ (2024) en ‘Actief en samenwerkend leren, de docent als begeleider’ (2022).
In deze themabijeenkomst leer je hoe jij didactisch coachen kunt toepassen in de dagelijkse...
Lees meer
In deze themabijeenkomst leer je een escaperoom te bouwen voor jouw leerlingen.
Lees meer