MENU

Maatwerk trajecten

Iedere school en docent heeft andere wensen en behoeften, daarom bieden wij maatwerktrajacten aan voor begeleiding- en ontwikkelingstrajecten. Onze opleidingscoördinator kijkt samen met jou naar het opleidingsvraagstuk. Wij maken een goede analyse, brengen begeleidings- en/of opleidingsbehoefte in kaart en doen een passend voorstel.

De inhoud, niveau, duur, doelstelling en doelgroep van het traject wordt op maat afgestemd.

Ben je benieuwd wat wij voor jouw school kunnen betekenen? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan met onze opleidingscoöordinator.

 

Praktijkvoorbeeld:

Behoefte van de docent: Miriam (33 jaar), docent Frans op een vmbo-school, heeft moeite met haar klassenmanagement. Vanuit de functioneringsgesprekken en lesbezoeken is naar voren gekomen dat ze bij twee van haar klassen moeite heeft om orde te houden en duidelijk grenzen aan te geven. Ze heeft ze aangegeven dat ze het fijn vindt als er iemand bij haar lessen komt kijken, feedback en handvatten geeft hoe ze zaken kan verbeteren. Ze heeft echter extra begeleiding en tools nodig om het ook in de praktijk in te kunnen zetten.

Maatwerktraject voorstel

Metafoor Opleiding en Training zet een één op één coachingstraject in om Miriam te begeleiden.

Fase 1: Kennismaking met persoonlijke coach. Behoeften in kaart brengen en maatwerktraject vaststellen met daaraan gekoppelde persoonlijke doelen.

Fase 2: Start persoonlijke coaching aan de hand van praktijkvoorbeelden voor een duur van 10 weken 1 uur per week één-op-één coaching gesprek, (regelmatig) lesbezoek en inzet van beeldcoaching.
Fase 3: Miriam gaat na de 1e sessie zelfstandig aan de slag met haar tools en nieuwe technieken en de inzichten die vanuit de gesprekken en beeldcoaching naar voren zijn gekomen.
Fase 4: Gedurende het traject wordt er geëvalueerd en vastgelegd welke ontwikkelingen er zijn gemaakt en welk onderdeel extra aandacht behoeft. Aan de hand van de gemaakte vorderingen wordt er naar behoefte een vervolg gegeven, een extra evaluatie moment ingepland of wordt het coachingstraject succesvol afgerond.
Indien blijkt dat het wenselijk is na het traject nog extra coaching in te zetten, dan wordt dit op maat ingezet.

Doel:
Inzicht in eigen handelen, handvatten en technieken leren die direct in de praktijk toepasbaar zijn met als eindresultaat sterkere presentatie voor de klas, in staat zijn om duidelijke grenzen aan te geven en hiernaar te handelen waardoor de docent grip heeft op eigen handelen en sterker voor de klas staat. 


 

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen            Terug naar Metafoor Opleiding en Training

Metafoor Onderwijs gebruikt cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op jouw interesses.