banner image

Funbruari game 3: Jongens, meisjes!

18-02-2021
Roen Engelhart

Week drie van funbruari is aangebroken. De dagen van sneeuw- en ijspret liggen achter ons. De komende dagen worden lentetemperaturen verwacht. Ook de voorjaarsvakantie staat voor de deur. Een mooie gelegenheid voor een nieuw spel! Speel deze game met jouw studenten en ga ontspannen de vakantie in.

Heb je de vorige weken onze website in de gaten gehouden? Dan heb je gezien dat er deze maand  iedere week een nieuw spel online staat op onze website. Met deze spellen breng je een funfactor in en maak je het online onderwijs leuker. Dus ben jij ook toe aan extra ontspanning en plezier in de klas? Speel dan iedere week ons nieuwe spel!

We zijn funbruari begonnen met Raad de metafoor. Daarna volgde Online memory. Deze week spelen we “Jongens, Meisjes.”

Jongens, Meisjes

Dit is een spel dat in grote en kleine groepen gespeeld kan worden. Dus ook met de hele klas. Snelheid en originaliteit komen hierbij aan bod. Wie kan het snelst jongens- en meisjesnamen, landen, steden, dieren en vruchten bedenken met een willekeurige letter uit het alfabet. Wees creatief en snel, maar ook zo origineel mogelijk. Hoe vaak weet jij de maximale score te halen?

Het spel

Download hier de spelregels en het scoreblad. Zorg dat iedere student het scoreblad voor zich heeft. Kies twee studenten die samen gaan bepalen welke letter de eerste ronde gebruikt gaat worden. Hoe dit gebeurt lees je in de spelregels. Nadat de eerste letter bepaald is begint de eerste ronde direct. Vul zo snel mogelijk alle categorieën in. Heb je alles kunnen invullen? Of weet je niks meer? Roep dan “Stop” en vergelijk de ingevulde antwoorden met elkaar. Wie weet de meeste punten te scoren?

Nieuws & Blogs

07-12-2022

Pedagoog John Hattie weet hoe leren beter gaat

Pedagoog John Hattie focust, anders dan Biesta, vooral op leeropbrengsten. Hoe kunnen leerlingen op school beter presteren?
Lees meer
14-11-2022

Wat is goed onderwijs volgens pedagoog Biesta?

Volgens pedagoog Gert Biesta is een school te vaak een ‘leerfabriek’. Het onderwijs draait op voor ambities van economen , politici en ouders.
Lees meer
07-11-2022

Philip Kohnstamm was zijn tijd ver vooruit

Wie was Philip Kohnstamm? Hij was de eerste hoogleraar pedagogiek in Nederland, geïnspireerd door Daltononderwijs.
Lees meer