banner image

Onderzoek ‘hoe interactief is uw online onderwijs?’ ronde 3

04-06-2020
Sanne Lommen

Nederland is al enkele maanden massaal bezig met onderwijs op afstand. Maar hoe kan deze vorm van onderwijs zo professioneel en interactief mogelijk ingezet worden? Om hier antwoord op te krijgen zijn Francine Behnen en Mariëlle Kuijper al ruime tijd bezig met een onderzoek.

De lerarenopleiders van NHL Stenden en Windesheim onderzoeken veranderingen in de interactie in de lessen op afstand en welke combinaties van technologie en leeractiviteiten daarbij succesvol zijn.

De kennis die hieruit voortvloeit kan bijdragen aan het bevorderen van de didactische ICT bekwaamheid en het uitbreiden van het didactisch repertoire van ervaren en toekomstige leraren. Zij verwachten dat de resultaten van deze studie worden gepubliceerd in professionele en internationale academische tijdschriften.

Inmiddels is de derde ronde van het onderzoek van start gegaan! Ben jij een ervaren of beginnende leraar en wil jij bijdragen aan dit onderzoek? Vul dan nu deze korte vragenlijst in!

Nieuws & Blogs

07-12-2022

Pedagoog John Hattie weet hoe leren beter gaat

Pedagoog John Hattie focust, anders dan Biesta, vooral op leeropbrengsten. Hoe kunnen leerlingen op school beter presteren?
Lees meer
14-11-2022

Wat is goed onderwijs volgens pedagoog Biesta?

Volgens pedagoog Gert Biesta is een school te vaak een ‘leerfabriek’. Het onderwijs draait op voor ambities van economen , politici en ouders.
Lees meer
07-11-2022

Philip Kohnstamm was zijn tijd ver vooruit

Wie was Philip Kohnstamm? Hij was de eerste hoogleraar pedagogiek in Nederland, geïnspireerd door Daltononderwijs.
Lees meer