banner image

Funbruari game 4: Wie ben ik?

25-02-2021
Roen Engelhart

De laatste week van funbruari is aangebroken. Nu de voorjaarsvakantie begonnen is, wordt er flink genoten van de lentetemperaturen. Wij zorgen ervoor dat je kan blijven genieten wanneer de vakantie voorbij is. Dat kan door het volgende spel te spelen met jouw klas: Wie ben ik?!



Heb jij onze bureaukalender in bezit? Of heb je deze maand onze website bekeken? Dan weet je dat februari bij ons in het thema staat van games. De afgelopen weken hebben wij iedere week een nieuw spel online gezet. Met deze spellen maak je het online onderwijs leuker.

We zijn funbruari begonnen met Raad de metafoor en Online memory. Vorige  week speelden we Jongens, Meisjes. Deze week spelen wij “Wie ben ik?”.

Wie ben ik?

Dit is een gezelschapsspel dat inmiddels verschillende varianten kent. Er bestaat een variant die op televisie wordt gespeeld, er bestaat een bordspel en er is Metafoor Onderwijs variant. Als je aan de beurt bent, neem je een medestudent in gedachte. De rest van jouw medestudenten moeten door middel van vragen erachter zien te komen wie jij bent! Lukt het jou om iemand te kiezen die niemand kan raden? Of komen jouw klasgenoten er snel achter wie jij bent.

Het spel

De spelregels van Wie ben ik download je hier. Zorg ervoor dat iedere student zijn of haar camera aan heeft. Kies een student die mag beginnen. Dat kan door bijvoorbeeld de jongste student te kiezen. Hij of zij neemt een klasgenoot in zijn hoofd. Het spel kan beginnen. De rest van de studenten mogen hem of haar nu één voor één vragen stellen die met ja of nee beantwoord moeten worden. Het doel: er achter komen wie hij of zij is. Lukt het niet om binnen 5 pogingen te raden om wie het gaat? Dan verdient de student een punt. Lukt het een student om wel te raden om wie het gaat? Dan verdient hij of zij een punt. Vervolgens is de beurt aan hem of haar. Wie ben jij?!

Nieuws & Blogs

07-12-2022

Pedagoog John Hattie weet hoe leren beter gaat

Pedagoog John Hattie focust, anders dan Biesta, vooral op leeropbrengsten. Hoe kunnen leerlingen op school beter presteren?
Lees meer
14-11-2022

Wat is goed onderwijs volgens pedagoog Biesta?

Volgens pedagoog Gert Biesta is een school te vaak een ‘leerfabriek’. Het onderwijs draait op voor ambities van economen , politici en ouders.
Lees meer
07-11-2022

Philip Kohnstamm was zijn tijd ver vooruit

Wie was Philip Kohnstamm? Hij was de eerste hoogleraar pedagogiek in Nederland, geïnspireerd door Daltononderwijs.
Lees meer